Friday, November 16, 2012

Jari jemari Kembali Menari

Salam Maal Hijrah.. Dh lama sebenarnya nak update blog tp entah kenapa xboleh nk login.. hari ni duk merayau2 sana sini tibe2 boleh pulak login wehuuuuuuuuuu syioknyaaaaa..rindu gile ok kt blog aku yg xsemengah ni!!

Saat ni, Qayyum dh selamat belayar smbil air liur penuh kt mulut hihihi, petang td aku dera dia xkasi tido lepas asar, so aku dirikan dia nti kalo baring mesti dia tido. sambil2 agah dia aku duk tgk tv, hurmm pelik pulak sbp budak kecik ni diam je bila agah, selalunya bukan main galak lagi.. rupanya dia tidoooooooooo smbil bdiri!!! hahaha xtau nk ckp apa! geram nk geget pipi tembam dia tu!

Seronok gile ada anak!! xtau nk ckp mcm mana perasaan ada anak sndri!! dlu aku tfikir2 juga boleh ke aku ada anak? pandai ke aku jaga anak? dh sedia ke aku ni jd mak? boleh ke aku jd mak? mcm2 persoalan yg timbul dlm kepala aku masa tu.. risau sbrnya, xtau mcm mana nk jd mak sbp masak belom pass lagi hihihi...

Rupanya xpandai masak pon boleh je jadi mak!!! suka mlompat2 mcm aku ni boleh je jd mak! suka merajuk mcm aku ni ada bakat je jd mak! hihihi bolehhhhhhhh okeh!!! Jd mak tsangatla seronokkkkk!!! Bangun pagi tgk ada budak kecik yg duk mgeliat & tsengih2 tepi kita! happy sgt rasa, bila nk susu dia muncung2 mulut! geram nk geget2..

Sempena kedatangan Maal Hijrah ni, aku dh nekad nk tutup buku lama & nk buka buku baru.. nk belajar masak, spya nti Qayyum besar sllu rindu masakan aku!!! bru dia xpergi jauh tnggal aku ni hihihihihi, aku juga nekad nk positifkan minda & jd org yg bsemangat utk mbina kejayaan. Yang mana yg myakitkan hati aku tu akan aku cuba tolak ke dlm laut! Aku dh malas nk pening2 kepala fikir masalah yg xpernah habis.. Jdnya aku dh nekad utk ubah 100% cra aku spaya aku dpt hidup dgn tenang, aman, bahagia & semangat...Insya Allah!!!!

No comments: