Tuesday, January 5, 2010

.... ni lah sikap org melayu...

Kenapa org melayu ssh nak maju? Dulu aku ni mmg fanatik giler lah kalo bab2 kaum melayu ni. Kalo boleh semua benda aku lbh nak kongsi dgn bangsa melayu. Sbp aku sllu dgr org ckp kalo bkn kita tolong bangsa kita siapa lg? Tp baru2 ni ada 1 kejadian yg myebabkan aku ubah pemikiran aku. Kita mmg boleh tolong tp kalo org tu sendri yg xmahu maju xguna jugak!

secara logiknya, bile kita dh bsetuju untuk terima tugasan & bjanji akan siapkn mgikut waktu tp akhirnya kita gagal oleh sbp ksilapan teknikal di pihak kita. itu di kira salah kita! 3bulan lewat dr tarikh asal tanpa maklum balas kpd coustmer malah coustmer pulak yg beria2 kena coll tnya.. salah coustmer lg ker? bkn salah org tue! Tambahan pulak kalo org tu mematuhi syarat pembayaran mlebihi yg kita mintak. itu dh kira dia coustmer yg baik. bkn ke coustmer tu wlau salah ttp dikira betol jugak?? perlu ke kita marah coustmer sdgkan ksilapan tu di pihak kita? Perlu ke coustmer menanggung kos kerugian shingga rm300+++ di sbpkan masalah teknikal kita? Cerdik ke jawapan yg di beri tu kos yg coustmer bayar tu bkn part dia tp part pekerja dia? Coustmer nak peduli ke itu semua? Yg coustmer tau kita adalah owner! so kite yg kena btanggjwap pd pekerja kita. Bkn coustmer!!!

Adoii kalo mcm ni lah gamaknya mmg xkan maju lah.. no wonder lah dh bkurun abad pon masih di tahap yg 15tahun lalu. xder 1 pon perubahan!! entahla tlg ssh xtolong shh

No comments: