Thursday, March 10, 2011

.. Manusia mcm2 ragam..

Geram sgt rasa bila bhadapan dengan orang yg suka-suka hati buat peraturan sendiri!!

Bila dia buat satu keputusan yang orang lain rasa xpatut dia buat, dia nak orang paham knpa kptusan tu dibuat. Bila org xpaham & salahkan dia, mula la dia ckp orang xduduk tempat dia xtahu mcm mana rasanya dia..

TAPI yg aku xpaham kenapa bila aku buat keputusan yang sama dgn dia, duduk dlm situasi yang sama dgn dia, mhadapi perkara yang sama dgn dia tp dia boleh xfaham kenapa aku buat keputusan tu! Siap ckp aku xboleh buat keputusan tu..

Biasala aku memang orang yg terima bulat2 pkataan "tak boleh". If xboleh mesti ada sebab. knpa xboleh? knpa dia boleh? knpa aku xboleh? sbp apa xboleh? apa bezanya aku dgn dia? Apa istimewanya jd dia hingga dia boleh buat kptusan tu? Apa kurangnya jd diri aku smpai aku xboleh buat keputusan yang sama?

Bila aku persoal, dia ckp aku pusing2 cakap.. Sori la bro aku bukan ppuan tepi jalan yg boleh ko pusing2.. kalo ko nak pusing ckp dgn aku pastikan smua fakta ada dgn kau dulu bru mai lawan cakap dgn aku.. sbp aku hnya boleh terima Fakta!


Tak payah la nk jd ketam.. diri sendri pon jalan xbetul ada hati nak suh org jalan betul.. Aku marah sbp dia bagi aku alasan yg sgt xmunasabah! Dia blh buat kt orang tapi org xboleh buat kat dia... Bagusnya! selamat la hidup kau kan!! sudahnya dia cakap aku malas nk dengar, aku diam je sbp malas nk cakap. Cakap pon tak ada apa2 faedah pon aku dapat. So if ko ada aku layan je la, if xde depan mata jgn harap la aku nk btanya khabar.. pandai2 la nk hidup.. orang pandai xboleh di ajar2 sgt kan marah pulak.. so tpulang la pak cik Doll ikot ko la.. nak jadi apa pon..xherang setarang pong.. dok hilang secupok berah pong kalo dok layang mu.. kot panda mu la..malah aku nok carre

No comments: