Monday, March 7, 2011

.. Nak mulakan langkah baru...

Semalam seharian lepak dgn kak gee.. bcerita mcm2.. last2 kak gee buka cdgan invite aku jd partner dia utk buat biz kedai makan. skrg kak gee dh ada 2 buah restaurant. Since aku minat dgn biz ni kak gee offer aku jd bisness partner dia! Then bila bincang dgn Cik abg pon dia setuju.. sgt2 stuju & pasal modal dia akn kasi aku utk buat biz ni dgn kak gee. Alhamdulillah aku happy sgt2

So now! tugas aku cri kedai utk dsewa. Plan aku buka kedai dulu dlm 4 @ 5 bulan tgk mcm mana pjlanan biz ni, if ok sbulan aku blh dpt income aku RM2k aku nk bhenti kerja & buat fully biz ni. Kak gee punya target nak masuk tander kanten. Dulu dia dpt tander tp dia xsmpat nk handle kedai & cntraction cmpny dia. Tp skrg since dia dh dgn aku, dgn cik abg aku, & cik abg dia maka kami wat kptusan nk buat team biz. dr lepak2 kosong. Stelah pbincangan panjang lebar smua stuju!

Mgikut pndapatn kak gee, paling skit sehari collection dia RM1k. sbulan??? kira la.. Kak Gee nasihat aku katanya biz makan xkan rugi, manusia sntiasa akan makan. Masak sedap + murah + promosi bagus + lokasi strategik Insya ALLah blh bjaya. Kalo x tak kan la kak gee bhenti kerja lps masuk biz ni. Skrg dia fully fokus pd biz makan ni slain biz cntraktor dia yg rancang tu. Aku nekad tahun ni aku nak kerja sungguh2.. mls nk ambik pusing hal remeh temeh.. nak cri duet je this year!

Pagi ni pulak kawan baik aku coll tnya kedai kt area umah aku dia nk sewa katanya, bila aku tnya dia ckp dia nk buka SPA xnak kerja dh.. Wah btambah la smangat aku nk buat biz, Aku akan buat sungguh2 aku xkan sia2 modal yg dia bg pd aku.. kalo kak gee blh buat sorng diri knpa aku xboleh buat sbp dia bantu aku sntiasa skong aku & kak gee akan tlg aku dr A-Z.. so aku kena yakin!!!!!

No comments: