Wednesday, March 21, 2012

Azam utk BF!!!!

2,3 hari ni aku sibuk duk buat list utk adik baby yang akan lahir ni. Dr pakaian smpai la ke susu. Setelah bincang2 dgn suami, aku buat keputusan utk myusukan adik baby ni dgn susu ibu Insyaallah target aku smpai dia 2 tahun. Skrg ni aku sibuk kumpul info2 pasal pyusuan ni.

Cuma masalah aku skrg ni, bila aku belek2 kat majalah pa&ma aku dapati banyak sgt beg2 utk pyusuan ni smpaikan aku tak tahu yg mana satu yg perlu & yg mana satu xperlu, sbp setiap iklan lain pulak aku tgk barangannya. Mujurla ada Nad, dsebabkan nad ni myusukan Umar smpai Umar dh 2 tahun ni, rasanya mgkin banyak info yg aku boleh dapat dr Nad. Nad pun dh sudi nk tolong aku pasal ni. Alhamdulillah, terima kasih Nad.

Pasal stock susu lak, rsanya kena beli peti sjuk baru kot. sbp peti sejuk skrg kecik je. Rasanya mcm tak muat je nak letak lauk2 & susu tu sekali. lagipon aku takut nti susu tu rsa ikan pulak.. Ksian ank aku nanti hahaha susu perisa ikan!!! Tp suami aku ckp, aku kena myusu dalam tempoh 3 bulan dlu utk dia tgk setakat mana azam aku. Jika dlm tempoh 3 bulan tu dia nampak kesungguhan aku utk myusu dia akan belikan peti sejuk beku yang kecil khas utk susu adk. Sebenarnya kalo dpt yg second hand pon aku dh bsyukur sgt, ye la sbp aku hnya nak isi susu utk adik je, jd xkisah la bru ke terpakai as long boleh guna ok la.

Skrg jam dh 2.30am, mata aku masih segar sbp banyak sgt info pasal myusu ni yang aku tak tahu. Utk jayakan program & azam aku ni maka aku kena banyak mbaca pasal info ni, supaya azam aku ni tidak akan sekerat jalan je!

Adik,
Ibu janji & berazam utk susukan adik dengan susu ibu! Adik kena sokong ibu tau! ibu pum adik minum, adik minum ibu pum kihkihkih

No comments: