Saturday, March 24, 2012

---Hijrah ke Kuantan--

Sehari dua ni murah benar rezeki, Alhamdulillah.. syukur Ya Allah.. Pagi td tgk kt box ada surat dr LHDN bgtau pasal voucher BR1M tu.. Alhamdulillah dapat rupanya, ngat xde rezeki.. tp duet tu mmg xboleh guna la sebab nk simpan utk top up road tax keta bulan lima nie.. huhuhu duet road tax aku dh guna bayar deposit rumah kt Kepong tu, so kena la top up balik duet road tax tu..

Pastu 2,3 ari ni.. ada dapat tawaran kerja yg agak lumayan. So harap2nya adalah rezeki adik, Aku bdoa sekiranya rezeki ini baik utk diriku, baik utk keluargaku, baik utk masa depan anakku maka mohon Allah permudahkan segala urusan bkaitan dgn kerja2 ni. Jauhkan la aku dr segala penipuan, pkhianatan, & pganiayaan.. semoga Allah melindungi aku & kluarga aku amin...

Kalo ada rezeki kerja tu, mungkin aku akan stay kt kuantan, Pahang dlm jangka masa yang agak lama la.. tpaksalah bpisah dgn hubby ksygan aku ni ha! tp demi baby dlm kandungan aku ni, xpe aku rela asalkan masa depan dia terjamin.. sesekali aku akan naik KL jugak utk check up di HUKM. & hubby aku pon akan trun ke sana lepas habis tsyen kt sekolah.. xper la kena sama2 bkorban la demi masa depan yg cerah.. semoga semuanya bjalan lancar lah hendaknya...

Tp duk kuantan mmg best la!!! tsgt best! hihi aku sukaaaaaaaaaaa!!! dlm kdaan aku yg mgandung ni maka dapat la aku makan mcm2 makanan yg best kt kuantan!!! ada banyak benda yg aku mgidam ada kt kuantan tu.. so xkisah la hahaha janji boleh makan mcm2 hahahaha...ada beberapa makanan yg aku nak makan kt sna : -

1) nasi ayam Aida kt depan Kuantan Parade
2) goreng pisang kt Station bus Benteng
3) nasi minyak kt kg!!!! (WAJIB)
4) kuih muih tradisional kat pasar kuantan
5) Nasi goreng ayam Malindo kt Pasar Kuantan
6) ikan bakar kt Tanjung Lumpur (ni nk makan dgn hubby aku je!!!)
7) Nasi kukus pakcik mat serabut (serabut tu mmg nama pakcik tu) wlpon serabut tp nasi kukus tu maha sedap!!!
8) soto ayam kt lepar hilir 1!!! ni pon tbaekkkkkkkkkk
9) Mi kari kt Simpang Muadzam
10) bubur lambuk tganu style kakak aku la!!! (resepi turun temurun dr Arwah mak)

muahhahaha ni namanya bkerja sambil makan!! aku dh siap mintak gaji RM1500 kt suami aku sbp aku nak makan....makan....makan.... hahahahahahahaha..gaji tu hanya utk aku makan jer!!! gile nafsu biawak sungguh aku!!!

1 comment:

Aimi Syakira said...

nasi kukus serabut tu kat mana?:)