Thursday, March 22, 2012

---Mak...Rindu----

Bila pengnant ni bestnya kalo ada mak kan? Boleh jaga kita masa pantang, boleh manja2 masa mgandung ni, dulu tengok akak2 kalo pgnant je mesti mak layan lebih. Makan sedap2, mak akan masak makanan2 yang dia mgidam.. masa tu aku pon tumpang sekaki la! kdg aku yg over hasut kakak aku kasi dia mgidam, nti aku leh join makan sama hihihi sedapnyaaaaaa.. rindu sgt arwah mak.. hurmmm

Ingat lagi masa mula2 dpt tau kes arwah Ainul dlu, masa tu suami peluk pon aku xrasa apa.. aku nak mak!..aku nak mak peluk aku agar hati aku kuat utk terima dugaan tu.. sedih sgt masa tu.. skrg ngat pon nak nages je lagi rasa.. ermm..

Pastu dalam pantang, aku duk rumah sorang2, baby xde, suami p kerja, aku kena btungku, bengkung, masak & makan dgn airmata yg xhenti2 mgalir.. kalo la mak ada.. aku mesti tak akan sesedih tu.. mesti mak akan tenangkan aku, dgr suara mak pon dh cukup utk sembuhkan segala duka dalam hati aku.. kalo la mak masih ada...

Skrg aku pengnant lagi, memangla aku happy tp ada juga tselit rasa sedih sbp mak tak ada.. kalo ada mak mesti best!!! aku nak ckp dgn mak aku nak makan nasi dagang! aku nak makan bubur lambuk..aku nak mak peluk aku, doa utk aku selamat lahirkan baby ni.. sedihnya kenapala insan sebaik mak pergi cepat sangat?

Kalo la mak masih ada kan best? mak best, mak baik, mak masak sedappppppppppp. makkkkkkkkkkkkkkkkkkk rinduuuuuuuuu

No comments: