Wednesday, April 11, 2012

...Fahamilah aku walau hanya sekali...

Hurm.. sedih bila orang tak pernah tanya & ambik berat tapi tiba2 kuarkan isu.. Kenapa manusia suka menjatuhkan hukum tanpa selidik hujung pangkal dulu?? Bukan ke setiap manusia dlm dunia ni berhak untuk mempertahankan diri?? Entahla, kdg orang lebih senang mletakkan satu kesalahan di bahu orang lain tanpa menyelidik kenapa perkara tersebut boleh berlaku? dmana silapnya sehingga perkara tu berlaku? & bagaimana untuk menyelesaikan perkara yg telah berlaku? Bukan kah itu lebih baik dr kita menambah bebanan yg di pikul???

Setiap perkara yg berlaku tu ada sebab musababnya, jangan sewenang-wenangnya kita mjatuhkan hukum @ membuat kesimpulan dr apa kita lihat dengan mata kita. Percaya @ tidak kdg kala penglihatan bisa menipu & membuat kita keliru lalu salah sangka??

Hanya aku yang melaluinya, aku yang merasa peritnya, aku yang melalui semua derita ni, & aku tidak pernah sekalipun menyalahkan sesiapa atas apa yang telah berlaku. Aku yang memilih jalan ini & aku bertangjawap atas segala kekecewaan yang aku lalui. Cuma aku minta secebis pengertian fahamila situasi aku.. Amat melukakan jika darah daging sendiri yang mempersoalkan semua ini...

No comments: