Tuesday, April 10, 2012

...REZEKI ADIK...

Dalam duk serabut2.. tbe2 kawan aku bgtau hajat seseorang. katanya kakak dia bru bsalin 3 bulan lepas, skrg kakak dia fikir utk ikat peranakan kerana dh ada 4 org anak. Makanya dia ada banyak barang2 baby yg masih baru & dh xboleh guna sbp anak dia cepat membesar. Nak dsimpan mmg xguna dah barang tu semua, nak di buang sayang pula sbp barang2 tu masih baru. Jd kakak dia suruh la kawan aku ni tanya apakah aku sudi menerima pemberian dia yg xseberapa. Memandangkan aku blm start shoping barang2 baby, so akak ni nak hadiah semua kelengkapan babynya untuk aku, sekiranya aku setuju dia akan hantar semua barang2 tu ke rumah aku... dia bertanya dulu sbp katanya sllu kalo anak pertama ni org nak semua baru..

Pd aku, sekiranya masih boleh di gunakan tidak menjadi salah aku guna. Sbpnya skrg pun brang2 akak aku pun banyak yg dia bagi pd aku. Jd aku just tambah sikit2 sahaja & skrg bila kakak kawan aku tu nak kasi barang2 baby dia aku terima je, rezeki yg dberi jgn di tolak. Aku bkn org yg demand nk barang2 mewah & serba baru sahja.. aku xkisah..

Budject untuk barang2 keperluan baby tu mgkin aku akan simpan utk beli brang2 lain pulak nanti.. Alhamdulillah aku terima pemberian tu.

No comments: