Thursday, February 5, 2009

..Sekadar Pendapat...

Tadi kuar pergi kedai buku, hajat di hati nk beli majalah wanita @ apa sja bahan bacaan mgenai wanita. Kemudian mata dh tertarik dgn warna cover sebuah majalah ni. Hitam. nampak elegant & misteri. Mata smpat mnangkap wajah yg mhiasi muka depan majalah tersebut.. Cantik & ayu. Cuma sue mmg krang bminat dgn slbriti tsbut.. Tp di muka depan byk tajuk2 yg mnarik di dalamnya untuk di baca.

Oleh sbp kedai tu mberi kbenaran untuk kite mbelek majalah sblom mbeli maka sue buat kptusan untuk mlihat & mbelek majalah tsbut sblom beli.. Mula2 ok lah cerita ttg cinta. ye la cm smua sdia maklum bulan Februari digambarkan sbgai bulan yg penuh dgn prsaan cinta.. so mmg byk lah artkel ttg cinta. Maka sue xder lah bkisah sgt. Kmudian byk rencana ttg ksihatan wanita, tips2 untuk kekal angun & mnawan.. Kira mmg bbaloi la kalo beli Majalah 2 bulan nie. Padat dgn informasi.. Tp stlah belek2 sue tjumpa satu tajuk yg buat sue rsa terus xder selera nak beli majalah tue!!

Tajuknya lebih kurang cm nie " Tips angun btudung gaya .... & ... (slbriti ksyagn rmai) FYI sue xjd beli bkn sbp sue xsuka kat wajah cover mjalah tsbut.. tp sue tpikir layak ker itu di gelar btudung?? Mcm yg sorng lg tu okla dia pon bkn asal dr ustazah, maka jika dia btudung & bgaya sakan xkisah la. sbpnya dia mmg xmplekehkan cara btudung tue. sue pon bkn pakai tdung 24 jam. Tp kalo di suruh btudung gaya ala2 datin tu, rasanya terima kasih je la.. Lbih baik sue bukak tudung terus rasanya.. sbp mcm mpersendakan imej btudung plak...

Ini sekadar pendapat.. Mcm sue sndri pon bkn btudung sntiasa jgk. Sesekali sue free hair jugak. BUT kalo sue btudung mmg akan pakai mgikut cara yg betol lah, wlapon bukan bjibab & bjubah. Tp msih mnutup rambut. Dah nama pon btudung kan? lain la kalo ckp pakai skaf mgkin itu lah caranya & gayanya..

Sue xsetuju langsung dgn tajuk tue... bukan la apa, media mpunyai pgaruh yg besar dlm mbentuk generasi & sllunya fsyen2 slebriti jgk akan mjadi ikutan ramai. Jd kat mana bijaknya mpgaruhi pembaca btudung mcm tue?

4 comments:

KitKet said...

ntahnya pakai tudung tapi macam layah orang kawen tu ajer lagaknya..
eh? betul ker perkataan layah tu ek? layar perak? layar lara? ala veil tu..

sue cipot said...

tu lah pasai, sbp dia ada pangkat so apa pon yg dia pkai kita patot tiru smpai wujudkan ruangan khas untuk fesyen dia? tanda skongan la kiranya ye? ermmmm entah la dunia2...

Suryani said...

semua kerana glamour...
media sekarang memang merosakkan pemikiran umat Islam..
artis kat malaysia lagilah..melampau batas, tentu arah pekerjaan mereka yang tak halal, lepas tu pergi haji dengan duit yang tak halal..dengan bangganya balik dari haji tetap dengan perangai yang sama...
sepatutnya keputusan melaksanakan haji ni dengan niat yamg tulus+ikhlas...nampaknya semacam jadik trend je kan...
biarlah Allah sahaja yang menghukumnya, dunia nak kiamat, beringat2 lah sesama kita..

Kakak Tiri said...

Mana mana?? Majalah apa tu? Sapakah selebriti tu??

I rasa I tau... tapi I tak nak sebut lah.