Wednesday, May 7, 2008

BeBel Sorang2

Tibe2 tringat pesanan mummy gee & sis zee
"org tua2 ni nak apa bg je dek oit , depa idup xlama dah.. kalo xkasi pon bkn depa buleh baik dh.. xper lah dek smntara ada ni buatlah abis baik kt depa"
so last nite aku coll my dad & bgtau aku mybe balik next week.. dia pon sibuk le tnya nk mkn apa, hurmm kdg2 mls nk bgtau nk blik tu yg tup2 bg salam dh tpacak dpn pintu umah xmo depa kalut2 kat ank bongsu nie.. kang adik bradik aku ckp aku ank emas, ank busuk ayah lak hehehehe... dengki lah tu.. xbek toi abg2 & akak2 aku dengki pat aku.. besalah ank bongsu mmg lah lebih skit, manja pon lebih, syg pon lebih, gaduh pon lebih, abg aku ckp mgada lebih hehe ampes nyer abg..

Entah ar kdg2 aku cm lemas & rimas jd ank bongsu coz smua mesti nk yg terbaik untuk aku, aku kan manusia biasa jgk? so normal kan jika aku melalui saat2 duka, sedih, kecewa, ptus asa.. benda2 ni lah nnti buat aku lebih tabah & mengerti sepak terajang dunia nie. aku paham & aku hargai niat smua org yg nak buat aku happy tp kdg2 depa buat aku takot nk buat pilihan, coz aku takot pilihan aku tu akn kecewakan ramai org, mana tau pilihan aku tu nanti xtepat ke, silap ke, mcm mana ek?

Tp apa2 pon aku bangga jd ank ayah aku.. hahaha ank kasim yg degil, keras kepala, kuat memberontak, gembeng, agak2 ada ke yg mampu tahan dgn aku nie? arwah mak ckp aku kaut smua pangai ayah hehehehe tp ayah ckp dia xgembeng & arwah mak pon ckp dia xgembeng.. so abg aku ckp hnya gembeng saja sikap smulajadi yg aku ada ampessssssssss... abg aku mmg dengki kat aku.. suke usik aku, kdg2 smpai aku nages.. tp aku syg bangat sama abg aku..

6 comments:

HambaMaya said...

mintak-mintak anak aku pun bangga aku jadi ayah dia.. hehehehe

sue cipot said...

mesti bro. sue pon bangga ada kawan mcm bro mesti ar sis & ank bro bangga ada bro sebgai ayah..

Mademoiselle Cynicleopetra said...

tak perlu ambek tahu apa depa rasa yang...yang perlu kasih sayang ibu dan ayah nih sehingga akhirnya...

mami pun pun rasa cam sue rasa...terlalu mengalah...jiwa parah sedih pilu...cam sembilu di buli selalu....now I dun care...sebab ada yang sayang...ehemmm

psst ckp kat si sign tu bila nak masuk blog sini pula...jgn bebel jerr kat 360 org dah takde dah...

u take care sayang...kasih lah ayah tu...ayah tu tahu isi hati sue..abg kakak tu anggap jerr depa tu inbisible...senyum kamben jerlah yang...janji kita bukan kemben...LOL

sue cipot said...

tq..sis..
tp kalo kenang2 happy sgt sis..
semua ada gelagat memasing..
besalah adek bongsu mmg asik kena buli..tp depa ni lah penceria hati & kaler hidup sue.. tq sis advice sis.. pas ni nak senyum kamben je kalo kena kondem sama adik bradik lain..ahahahaha

sign said...

buruk atau baik mereka tetap sedarah dan sedaging dgn kita.
1 hari nanti dorang akan respect kita..

i will always with u sayang...

floweristachantress said...

kdg2 kita je rasa cam rimas.. tapi sebenarnya dorang betul2 care pasal kita... ingat ni.. hubungan sedarah sedaging tak boleh putus.. tapi hubungan suami isteri boleh putus.. kan? so pikir2 lah ye dek :D