Wednesday, May 28, 2008

SAPA YG SALAH NIE?

Balik kerja smlm sementara mnunggu lif cm biasa aku akan baca segala memo @ apa saja yg ditampal di papan kenyataan @ kat lif umah aku tue.. tup2 mata aku ni ttangkap pada satu helai kertas A4 yg ditampal tol2 tepi lif. kire kat tempat yg kite nak tekan naik & turun tu ler.. memo tu biasa je pasal kunci yg tercicir.. tp yg buat aku ketawa tbahak2 ialah ayat kat memo tue huhu xhengat nya ayat.. aku rasa jaga kat situ kot tulis pasal masa aku gelak dekah2 tu jaga tu jeling aku smpai cm nk juling mata dia huhuhu nak wat cam ner xtahan aku nak gelak weh.. memo tu lebih kurang ditulis cam ni :

"kepade sesiyape yang kehilangan sebidang kunciy sile dantan ke pejabat pengawa keselamatan kat surau belok A pada waytu siaang... kunyi tu ada kenci warna merah + pereng ada kerang kat dalam kenci. Datang menuntut dgn cepat"

aku gelak cm nk pengsan tambah lak ada budak kecik lam darjah 3 @ 4 kot, si budak kecik tu ckp
" tulah masa kecik2 mak suh p sekolah xnak tgk nak tulis memo pon ayat berterabur, mgeja pon xpas.. ada patot sebidang kunci xpernah dibuat org"

" aku rasa dulu masa di sekolah cikgu tu salah sebut ckp sebidang kunci lom sempat cikgu tu nak betulkan balik cikgu dh kena panah petir tu yg smpai skrg dia duk pk sebidang kunci" jawap kawan nyer pulak.. then dia ketawa tbahak2 aku apa lg.. ketawa gak ler.. adusss sakit perut tol.. mcm2 org nie..

6 comments:

HambaMaya said...

aduh.. mmg sakiyt pewroot..

aku la ros said...

mungkin dia sekolah obersi kot.. cuba perati bebetul... ejaan ayat dia mcm sebutan omputih jew.. huhuhuh...

sue cipot said...

huhuhuhuhu aku xmo gelak tp xtahan lak.. huhuhuhu

sue cipot said...

tp yg buat aku ketawa tbahak tu sbp siap kasitau lg ada kerang dlm tu hahaha lawak bangat..

KitKet said...

kahkahkahkahkahkah.. adoih lah sakit pundi kencing aku ni...

kahkahkahkahkahkah.. masih gelak golek lagi

Si Tukang Karut said...

uwakakakakka mmg betul kata ros...mungkin mmg sekolah oberseas....hahahahaahhaha sungguh lucu