Monday, June 2, 2008

...Hidup xsemudah yg kite janjikan...

Bila bicara ttg hidup aku sering kecewa, sbp byk benda yg aku nak tp aku xdpt.. jiwa aku kdg2 mberontak.. tp aku pendam sbp byk hati yg perlu aku jga. smpai kapan gaknya aku nk mcm ni? korban kan cita2 & matlamat diri untk kebahgian hati lain.. sdgkan kdg kala pgorbanan aku tu xberharga langsung. hurmm aku merungut ker mcm nie???

Knpa lah hidup ni xsemudah yg kite jangkakan? @ mgkin aku mengharap terlalu tinggi dlm hidup aku? mengharap ksempurnaan barangkali. aku sndri xpasti. cume setelah byk cabaran & kenangan pahit yg aku tempuh aku jd takut untuk jatuh lg. salah ker aku bfikiran mcm nie?

Ada yg ckp aku takut mhadapi cabaran, aku pengecut sbp aku lari dr masalah.. betul ker aku mcm tue? entah lah segalanya mcm dh tungang tebalik. entah mana langkah yg silap. . mungkin jugak aku terlalu leka & mgkin jugak sbp aku dh rasa selesa sgt dgn khidupan ni. tp semua yg buat aku selesa dh hilang. makin meghilang.. entah mcm mana aku nk gapai lg..

Buat masa ni aku sndri xpasti apa yg ada dlm hati aku, tepat ker kptusan aku skrg nie? , jiwa aku bagaikan hilang ditelan gelap malam.. byk sgt yg aku nak tp aku xdpt. kenapa?? kdg2 aku cemburu tgk kawan2 yg dgn mudah dpt apa yg diaorg nak. sedangkan aku? yg hadir smua yg aku xnak.. yg aku nak xdpt lak.. napalah hidup ni rumit sgt?? seksa jiwa raga aku rasa hahhaha

p/s : entry aku berbau emo sikit.. mungkin sbp PMS bakal menjelang lallalalalalalala...
aku menulis apa yg aku rasa.. suka @ tidak.. abaikan saja

3 comments:

SilverFerio said...

sue... setelah berusaha buat sesuatu... terserahlah padaNya... hidup kita ni satu perancanganNya. kita tak pernah tahu sebelum waktu yang ditentukanNya. Berusaha & berserahlah kepadaNya...

aku la ros said...

berusaha, berdoa serta tawakal kenalah sentiasa diazimatkan dalam hati. jgn putus asa mengenal erti hidup yang sebenar.. dan kita perlu anjakkan paradigma kita agar ia nampak sempurna..

sue cipot said...

tq friends.. nasihat korang tu bguna sgt pat aku yg sllu sgt putus asa nie