Wednesday, June 11, 2008

..selamat bertunang...


Aku rasa ni mmg musim org tunang2 kot.. kat mana2 ada je kenalan sama ada alam maya @ alam realiti yg bertunang.. xckup kaki aku nak mhadiri majlis tunang lanag nie.. hehhee...
apa pon aku doakan sesapa kengkawan yg dh bertunang tu semoga kekal ke jinjang pelamin manakala yg dh bnikah pulak semoga kekal selamanya.. biar lah hnya maut yg memisahkan kalian semua. begitu jugak pd kengkawan yg dh lama berkahwin semoga bahagia selamanya.. amin.

Pada kengkawan aku yg masih bujung, single mingle pringle tu xper jgn berduka nestapa jodoh kite pasti akan menyusul tiba.. think positif.. ,maybe skrg jalan menuju ke arah kite bliku sgt lebih teruk dr liku genting sempah tu sebap lambat sikit dia mai kat kite... sabaq yer..

Biarkan apa org nak kata, pekak kan telinga butakan mata teruskan kehidupan kite dgn penuh keceriaan bersama teman2 & kaum keluarga. biar lah org nak kata anakdara tua, bujang terlajak, anak dara xlaku, bujang xlaku, andalusia, fantasia, mahupon fantasi bulan madu biar p dia lah.. sikit pon xmrugikan kite xluak pon Rm10 sehari & xtambah pon Rm10 sehari dgn kutukan mereka tue..


Yang pasti perkahwinan tu bukan satu benda yg kecil, bukan boleh dibuat sesuka hati, jgn kawen just sbp bngang dgn kata2 org.. ingat kawan2 yang nak tngung nnti diri kite ni, so kesian kan diri kite.. kahwen lah jika hati telah merelakan & jika diri telah bersedia untuk bergelar seorang ayah/mak, seoarang isteri/suami, barulah hubungan yg dibina tu xbbyk masalah.. (ni pendapat aku je)


P/s: selamat bertunang kepada anak sepupu aku kak amy.. semoga kekal berpanjangan.. amin..

No comments: