Monday, August 4, 2008

.. Berlajarlah Bsyukur..

Sue,
belajarlah mhargai apa yg kite ada, jgn asik mcari ksempurnaan dlm khidupan ni. Xder satu pon manusia yg dicpitakan sempurna sue, mgkin dimata kite milik org lbh sempurna tp dia blom jd milik kite kan? andai dh hidup bsama, maka baru tserlah mgkin apa yg kite ada skrg jauh lbh baik. pcayalah Allah itu tahu apa yg terbaik untuk hamba-NYA.

Setiap manusia ni diciptakan mpunyai klebihan & kkurangan. Berlajarlah menerima segala kbaikan & kburukan org lain. sbp diri kite sndri juga xsempurna. mgkin byk sikap kite yg mjengkel kan org lain, tp kite je xsedar. Jgn anggap dri kite ni bagus sgt & pandang rendah pada org lain. Mgkin org yg kite pandang rendah tu hidupnya lbh bagus dr kite. sapa tahu? Di sisi Allah kite ni xder bezanya.. mati nanti pon pakai kain kapan jua. cume 1 jer yg mbezakan kite di sisi Allah iaitu amalan kite di dunia ni.

Sue,
Yakinlah dgn hati, usahalah dgn kudrat & btawakallah pd Allah smoga semuanya akan baik2 saja. Setiap apa jua ksilapan yg dh blaku ambil sbgai pgajaran dlm mnempuh hari mdatang. Berlajar dr kesilapan lbh baik dr terus mlakukan ksilapan. Setiap apa yg blaku dlm hidup kite ada sebabnya. pandang dr sudut positif, belajar dr pglaman sndri lbh bmakna dr mdengar keluh kesah insan lain.

Jika hari ni kite rasa hidup kite dirundung malang, kite xdpt apa yg kite nak, gagal mmnuhi k'inginan hati, kpuasan dri, cuba pandang di sekeliling kite brapa ramai yg jauh lg susah dr kite. Jd knp sllu mgeluh? terima apa yg dtg & hargai apa yg kite ada supaya kite boleh mjalani khidupan ni dgn hati yg lapang. Berlajar lah bersyukur sue..

Hidup ni ke depan, usah di buai angan2 smalam, usah diratapi khilangan kelmarin.. Jgn bmimpi mgapai bintang yg jauh dr kite. berlajarlah mhargai apa yg kite ada sblom kite khilangannya.

p/s: layannnnnnnnnnnnnnnnn

1 comment:

SilverFerio said...

hidup kita mcm anak panah... sasaran dah ada, tapi kadang2 tersasar jua... huhuhu