Tuesday, August 12, 2008

..Punca2 Sifat Penakot ni..

Dulu kan masa sue skolah asrama kat Tengku Afzan kt sebelah jpj Kuantan tu. (Org Pahang mesti tau kan) byk gilos beb peristiwa yg betol2 mgugat tahap "kepenakotan" sue ni pat situ.

Sue sempat skolah dlm 2 tahun je pat situ. Lpas 1 peristiwa tu nages guling2 kat ayah xmo dh p skolah tu, siap gayut kat kaki arwah mak lg mintak pujuk ayah tukarkan skolah sue. serius mmg tahap xnak p skolah dh masa tue. sbp takot sgt waktu tue.

Ada 1 peristiwa tu kan masa tu smua dh tidor, mlm tu mlm minggu so mmg byk la yg tidor lambat. Tp msa tu kami 5 org yg paling last tido.. sue, zuriat, wardat, mas, Tura dok ngomel2 lom tidor. sekali tu tup2 angin btiup kuat. tp kat kami blima je. masa tu kami duk lepak2 atas katil. rambut kami mmg mgerbang di tiup angin yg tibe2 tue. pastu masing2 dh seram terus lompat kastil masing2 & tarik selimut tutup kepala.

Oleh sbp sue ni yg paling penakot mka sue mgigil smpai bunyi gg tau hehehe serius masa tu mmg kecut perut tau? Then tibe2 dgr derap kaki. masa tu xtau la nk ckp apa serius mmg takot gile. tup2 sayu2 je sore budak tu sebut nama. kan kalo kat asrama setiap katil mmg ada tulis nama kan? so budak kecik ni sebut nama sorang2 tau dlm bilik tue.. tmasuklah nama kami smua nie yg duk mgigil dlm selimut tue..

Bile smpai katil sue dia sebut ''jaaa...jaaaa'' (dulu skolah2 org pangei sue ni jaja) sue pon apa lagi takot punya pasal mjerit la skuat hati.. mmg jerit giler punya. pastu tjadilah histeria malam tue. Tp sue kena sekejap je. mmg kecoh la malam tue. Histeria ni mmg bjangkit2 kan? kenapa ek?

Tp paling ksian kat Wardat lah coz rambut dia bgulung kat palang katil. Ramai yg cuba cabut tp xbhasil. xikat pon tp cam tsngkut & bsimpul pat situ. Smpai lah dtg sorng ustad baca ayat2 skit pastu barulah tlepas rambut Wardat. Tp lama gak la dlm 20 minit gitu. Smpai skrg si Wardat tu fobia rambut panjang. skrg pon rambut dia kontot je.

Then 1 lg pristiwa yg mmg smpai sue nak tukar skolah tu ialah masa 13 mei tu, peristiwa bdarah malaysia kan.. so awal2 lg smua dh di ingatkan jgn duk bgelak ketawa sgt mlm tu. so masing2 bhati2 la mlm tu. sue yg paling awal tidor mlm tu sbp takot nnti sue tidor paling last.. takot sue.. huhu

tup2 dlm kol 3.00 lbh tu zuriat kejut sue, bile bagun je smua dh xder kat katil masing2. masa tu sue pk aikk ada latihan kebakaran ke apa pagi2 buta tue? Zuriat xckp byk dia suh sue lari je. sue yg xtau apa2 ni lari je ikot Zuriat.. Sekali kuar je bilik mak aiii semua dh bkumpul kat padang dpan surau!!! sue yg paling lasttttttt uwaaaaaaa seb baik Zuriat xtingal sue!!!

Masa tu mmg kelam kabut. Ada yg nages, ada yg bpelok sakan, ada yg duk laung azan, ada yg mgaji mcm2 lah masa tu. sue still blur like sotong xtau hujung pangkal. Dh la mamai baru bgun tidor. sekali Si Wardat tarik sue p depan. kami mcelah2 kat ramai2 org tu p duk depan sekali..

Korang tau apa kitaorg nampak? mesti lah korang xtau kan.. sori2.. kat depan kitaorg tu ada bpuluh2 askar jepun tgh bkawatttttt!!! dgn bahasa jepun tu. ada yg hancur kaki, ada yg xder kepala, kire mmg xckup sifat!! pastu sue terus pengsan xtau apa jd..

mnurut citer kawan2.. depa bkawat lama giler dlm stgh jam sblom depa kuar baris & hilang sebalik tembok kat tepi surau tu. pastu depa dgr bunyi org tarik keranda. ustad & ustazah ramai2 dtg.. lpas tu kami smua dpt cuti 1 week untuk depa pulihkan skolah.

Tp sue terus cuti selamanya. mmg nages guling2 xmo p skolah dh. Smua xleh buat apa dh dgn sue. Mmg mati2 xnak g skolah dh. So nak xnak tpaksa la ayah tukarkan skolah. Tp ayah mmg marah masa tu sbp nk masuk sekolah tu bukan sng. sue lak sng2 je nak tukar. xkirelah!!! sejak tu sifat penakot sue makin menebal dr hari kehari hhuhuhuhu...

Nak tanya korang la kan napa ek skolah asrama sllu ada hantu? Lg satu Histeria ni napa boleh bjangkit2? & napa lak hnya kite yg ppuan je yg kena. spanjang pgtahuan sue xder lg budak laki yg kena histeria kan? ke ada jugak?? bgtau skit wehh

10 comments:

zool irfan said...

sue.betul ke sue.. sue nmapak hantu jepun di mata sue..

dia ada cakap nak makan satey tak?

sue cipot said...

ckp nak mkn satey apa nya, baru tgk terus jatuh pengsan.. xsedar apa dah pas tue.. huhuhu

Si Tukang Karut said...

kami di singapura tidak ada asrama yang ada asmaradana...tapi hantu jepun pun byk kat sini...

fizzzy Ian said...

pernah kena masa skolah tapi kan.. org lain rasa resam tp fz rasa tak seram..

mungkin jiwa bengong tahap gaban rasanya ketika itu..

aku la ros said...

huhuhu.. setakat ni tak pernah tgok hantu depan mata secara live.. harap2 dijauhkan la.. huhuhu

I, Me and Myself said...

alamak. suda meremang bulu roma baca citer sue! mintak dijauhkan, semua pun makhluk Tuhan. ai taknak nmpak benda2 tu semua. Amin. insyaAllah.

NaD said...

skolah afzan berantu sampai camtu skali ke? nad dulu kat skolah alor akar sebelah tu je tapi takde la sampai teruk camtu. takutnye.

yg lelaki kena histeria pun ada gak la. masa nad kat poly dulu ada. buruk ooo lelaki histeria. terpekik terlolong ngan suara garau dia tuh. iskk...

yaya|azura said...

wahh... nad skolah alor akar ke?? cikyaya pon pernah skolah kat smkaa tapi kejap jerlah .. 2-3 bulan jer.. tapi sempat jadi ketua kelas laa.. hahahaha.. pastu pindah KL. :D

ciksue.... seramnyeeeee citer itu. sepanjang 2 tahun cikyaya dok asrama, tak pernah pulak cikyaya 'nampak' pape.. cuma pernah lah pintu bilik tu kena ketuk dengan kuatnya pada suatu mlm yang hening... tapi takpelah tuh. lagi satu kejadian yang kitaorg nampak, terbentuknya kalimah Allah n Muhammad kat langit...

tapi cikyaya duk asrama kejap je pun.. pastu pindah lagi...

p/s: dulu cikyaya tgal kat medan tok sira :D

Adzra a.k.a DoOrDie said...

iiskkkk...trauma kat tg bidara tak abis lagi...sue nih...jahat nih!!!

p/s : masa sapu umah Cik Kuntum..ade nampak ape2 dak?

Tok Ketua said...

knp lelaki x kene histeria?

sbbnya lelaki tidak seperti perempuan.. perempuan mempunyai kitaran haid.. kebiasaanya ia dtg ketika mereka dlm haid sbb mende tu suka yg kotor2..
(ni yg org2 tua bgtau).. bila terkena time tu... kan x boleh membaya ayat2 suci Al Quran...

laki kan kalo jahat mengalahkan setan.. setan pun takut.. huhuuhu