Monday, September 22, 2008

.. Apa Erti Seorng Sahabat Pd Kite?..

pernah x korang rasa sedih dgn kawan smpai korang mntiskan airmata tanpa sesiapa sedar? Kdg2 sedih tau bile kite buat baik tp balasan yg kite dpt amatlah hampa.. bukan mharap balasan tp at least jgn lah buat kite cm kain buruk. Time nk guna lap tempat kotor ambik siap tonyoh2 lg pastu dh bersih tempat 2 campak je kite tperuk tepi sinki.. sedih tau? kdg2 kite masih senyum walaupon hati dh cm hancur sbrnya tp xmo tunjuk stay nk jaga jgk hati kawan..

Mugkin jugak sbp kdg2 dri sndri bodoh, org dh buat bkali2 sakitkan hati tp masih jugak nak ksian kat org. tp nak buat cm ne dh mmg itu sikap yg ada, bukan xcube mgikut nasihat org2 skeliling tp xboleh buat.. Mgkin sbp hati ni rapuh sgt, konon byk sgt sikap prihatin. tp akhirnya diri sndri jugak nages dlm bilik mandi.. Bodoh kan? bile bdepan sbrnya hati hancur sgt2 tp bibir masih mgukir senyum. Nak kata dpt imbuhan buat mcm tu xder pulak, entah la napa bodoh sgt..

Satu masa pernah nages diam2 dlm hati nak ckp pon rasa cm sebak giler tp control sbp xmo kawan tu tau yg dia dh sakitkan hati kite, sbrnya bukan sakitkan tp lebih kpd hancurkan... then bile duk sorng2 & kenang balik usaha dri sndri yg sehabis boleh untuk tolong kawan terus hati di sapa sayu.. sedih sgt rasa.. napa org sllu pgunakan org lain? xboleh ker hargai kbaikan org pd dri sndri? ngat sng ke org yg xsama bin @ binti dgn kite nak buat baik & tahan pangei kite yg sllu cam org sawan babi tue? napa xpernah pk hati org? cubelah letak diri tu tempat kawan tu.. agak2 boleh sabar x?

Tak semestinya bile kite diam maknanya kite puas hati dgn kawan, xsmestinya bile kite senyum itu tnda bahagia.. bibir je tsenyum tp hati dh luka parah sbrnya. ada kawan ckp smua tu atas dri kite, sama ada nk terus biarkan org buli kite @ hargai kite.. entah la cume mharap kjujuran & keiklasan dlm psahabatan.. bile jauh dr keluarga, jauh dr kasih syg kluarga sndri maka kawan adalh tempat tbaik untuk bkongsi suka duka.. Tp entah mana silapnya hnya mnambah episod duka hari ke hari..

semoga satu hari dia akan tau betapa hati ni dh hancur lebur btahan dgn sikap dia, sungguh rasa sayang & kasih s'org sahabat sbrnya dh thakis sikit demi sedikit dr sudut hati ni, Jadi jika satu masa nanti bila dh xder scubit pon rasa dlm dri & Hati ni xusahlah di tanya mengapa sbp jwpannya hnya ada pd diri mu..

Bukan niat untuk bdendam cume sungguh aku tramat2 bkecik hati dgn smua yg aku buat slama ni di pandang sepi.. tserah nak ckp apa.. bukan mintak di sanjung @ di puja2 ckuplah sekadar mhargai apa yg selama ni dh ku lakukan untuk pshabatan kite.. mgkin jua aku xlayak bgelar seorng sahabat pd matanya.. jd aku terima jika itu alasan pd smua plakuan dia yg ku terima..

namun benarlah ALLAH itu maha adil sbp walupon hati aku hancur dgn sikap kawan tu tapi ALLAH masih kekalkan Maznah sebagai teman sejati dlm mharungi semua dugaan hidup ni.. Alhamdulillah.. sue masih ada Maznah...

10 comments:

Gee said...

k.gee selalu rasa cam ni Sue.. dari sekolah lagi.. tu pasal k.gee very selective berkawan..

zool irfan said...

i akan nangis kalau tok dah di ambil org..
kekadang terbayang2 mcam mana la tok nanti..

Mademoiselle Cynicleopetra said...

hehe zool...tulah Allah turunkan encek azmi untuk sue tersayang...semoga tiada lagi yang sanggup menyakiti...hugs*...kene tabah tau adek...tabah sehingga akhirnya...

SilverFerio said...

kawan akan diharga setelah kawan tersebut tiada lagi... bukan setakat kawan la... sape2 pun mcm tu... x tau la nape. masa idup ni org akan cakap yang tak baik je. bila dah mati baru org akan ingat yang baik2

Adry said...

hermmm berhati hatilah pilih sahabat...

Adry @ http://www.adrysabry.com

Kakak Tiri said...

Tu pasal malash nak berkawan-kawan.

aku la ros said...

sensitive giler bab kawan selepas kejadian TIKAM DARI BELAKANG!.. takut wooo...

SilverFerio said...

tengok mcm mana cara kita la....

SilverFerio said...

kawan kita pun manusia biasa, ada kelemahan kekuatan kelebihan kekurangan... kalau kita dh kenal dan boleh terima semua tu... tak jadi masalah rasanya... kira pi kira mai... kita ni sama saja

HambaMaya said...

lama dah takder kawan yang sekepala lepas habis belajar.. kengkawan semua berselerak satu malaysia, ramai yang dah kawin.. lama dah tak contact.. sekarang ni bila dah keje, tak berapa percaya orang sgt.. jd, takder kawan yang baik baik sangat.. setakat "hai" level jer..