Monday, September 8, 2008

.. Jgn Tangguh2...

"buat kerja jgn btangguh, kalo boleh settle buat je terus jgn tangguh2"

Rasanya dh bpuluh2 kali malah kalo dia ada sawan mungkin dh bbuih mulut ckp dgn sue, tp bisalah budak degil xdgr ckp. Dgr sekadar dgr xambik port nasihat org bg. Mcm xpenting je nasihat tu, sllu lantak la, sllu malas nk pk, sllu rasa ala jap lg ada masa lg nk buat. Walhal xtau bnda yg bakal jd xtau apanya. Ni lah budak sue yg degil xdgr ckp org. skrg sndri susah dh pening kpala nk pk itu & ini, mana nk pk duet poket yg mlayang, mana nk pk susahnya kdaan nanti.. adoiii jem otak. apa alternatif nak buat nie? Tu lah pdan muka tangguh lg keja. sbp malas 5 minit tpaksa mnggung akibat sbulan. Pdan muka sekali lg untuk sue budak yg xdgr ckp!!

Bulan ni bulan kopak untuk sue, sbp sikap btngguh sue tpaksa mgorbankan duet poket untuk cover duet tambang p keja ulang alik setiap hari. sehari rm8.40 untuk tambang sahaja. belom duet makan lg tau? bygkan nk habis bulan ni cm mana? bapa Rat yg tpaksa kuar dr bank rimau? Padan muke aku!!

Sllu setiap 26hb sue dh siap2 beli pass bulanan yg bharga Rm100, dgn guna pas tu sue bebas naik trun lrt & putra smpai muntah slama sbulan, xpyh nk bratur panjang2. smua mudah. Tp hari ni dh jd huru hara. Pdan muka sekali lg untuk dri sndri..

Pagi td masa nk beli pas dgn penuh yakin ckp "kasi pas bulanan 1" tup2 akak tu ckp pas tu dijual smpai 7hb sahaja. Cam nk pengsan ditempat kejadian je. Haru lah cm ni.. dh la kena bratur panjng untuk beli tiket dh tu nk tnggu masukkn tiket satu hal lg, dh la sue trun kat tempat2 jem masjid jamek lrt & masjid jamek putra. bcinta la nk beli tiket start dr hari ni. adoii myesal xbeli smlm.. smlm xbeli sbp nk balik umah cepat, mals nk bratur panjang kuarkan duet. uwaaaaaaaaaaaa tulah buat keja btngguh lg.. lgpon sue xtau pas tu ada had pjualan nya. uwaaaaa kopak la sue cm ni..

Nasihat sue untuk dri sndri & kawan2 buat keja jgn btngguh.. kalo smpat buat smpai siap. jgn tangguh2. dulu pon ayah penah pesan bile suh solat sue jwap jap ek ayah sue nak siapkan kerja ni sikit, then ayah ckp cube bygkan kalo tgh2 buat keja tu ajal mjemput. mcm mana? dgn xsolatnya. sdgkan kalo dahulukan yg penting & xtngguh smpat solat, soal solat tu diterima @ tidak di sisi Allah bukan soalnya. Tp skurang2nya kite buat apa yg wajib. adoiii mmg nak kena bguru bab masa & disiplin diri sue ni..

Adoiiii kopak2 terus cm nak demam bile duk buat kire2 untuk kos pjalanan pergi balik kerja. Aduh bpinar2 mata ni tgk angka kat calculator adehhh demam melanda.. nk pengsan pat sofa merah sat.. sapa nk join dtg ler sue tnguuuuuu ahaakssss.... (kuat betol budak ni mganjing org)

5 comments:

SilverFerio said...

aku selalu tangguh kalo ada dateline. kalo xde dateline... cepat je

HambaMaya said...

aduh.. kena batang hidung dan lain-lain batang yang ada.. hmmmm..

Hanamichi_Sakuragi said...

:D

NaD said...

sama la kita sue.

procrastination = me
me = procrastination

pastu diri sendiri yg rugi.

sue cipot said...

tu lah kn.. adoiii pening kpala.
nk kena bljar cara2 pgendalian masa lah sue ni kot