Monday, September 15, 2008

.. Jom Kongsi...

Seorg teman btnya pd sue ttg sikap aneh ppuan. Aneh dikatanya? ada patot? ish nak kena babab montot ek? haip2 Cik Yana & Cik YaYa koh nanti baru tau.. Biasalah dia ni!! ok meh kite sama2 tgk aneh ker kite makhluk wanita nie? Ini antara ptnyaan2 kawan sue :

1) knpa org ppuan ni suke sgt mrajuk hal2 yg xmasuk akal, ngat lelaki ni xder keja lain ke slain duk ingat bila besday dia, bile mule couple, bila mula tunang, bila nikah lahaiii byk lg hal2 yg besar yg lelaki kena ingat tau? tolong lah jgn buat kami kaum lelaki ni jiwa kacau.. Dah mrajuk satu hal, pastu bile pujuk jual mahal lak, xpujuk kang kecik hati. adoii boleh sawan tau x org lelaki kalo sllu sgt mcm ni..

2) Knpa ppuan cerewet sgt psal pnampilan? smpaikan xkan kuar rumah tanpa make-up, nak buang smpah pon mesti duk belek2 muka 3 @ 4 x dpn cermin baru kuar buang smpah. Yg mana hnya bangla saja ada kt situ!! itu blom kire yg pakai beg tgn hijau, baju kurung hijau, kasut hijau, make up hijau, tudung hijau, cntk lnces pon hijo jugek!! weiii ni awek incredible hug ke haper?

3) knpa ppuan sllu suke cover2 dgn pakwe? la nak mkan mulut bukak nak xnak je, nasi sebutir nak masuk pon ssh.. tp kalo dgn geng2 makan mcm bela hantu raya!! ketawa siap mgilai pulak tu. lg teruk smpai bsembur2 time ckp..ishhh makwe aku msti xsnonoh cm tu jugak ker? Dh tu pulak kalo bjalan mgalahkan siput babi. Konon nak tnjuk yg sopan & lemah lembut lah tue? kalo dh jalan cm tu org laki naik semput nak tnggu tau x?

4) ni lg aku xpaham2, ppuan ni makan lipstik ker? sblom makan merah je bibir dh siap makan hilang terus. sat lg bukak pulak bedak yg ada cemin tu tonyoh bibir. ish kot ye pon g lah toilet. xsenonoh langsung tau! agak2 dlm sbln bapa batang lipstik korang guna?

5) Tp yg paling aku suke kat ppuan ni ialah sikap manja diaorg.. hahaha nak marah pon xjadi tau? tp bkn lah manja yg mgada2 tue. aku pon myampah!!

6) ppuan kalo bjalan dgn bf dia punya pelok tu cm ada james bond nak culik bf dia yg ala2 mcm agent alagapas tue.. adoiii jalan lah elok2 ni dh mcm nak patah pinggang tu aku tgk.. korang xpenat ke?

7) ha ni lg 1 pyakit kaum ppuan (tp ni bkn smua lah) kalo mgepong (nek motor) dgn balak dia, aku rasa mmg sah muat lg sorng kalo duk blkng si awek tue. tu blom kire cara duduk ats motor lg. Kalo motor TZM, ZZR, KAWASAKI ke aku leh jugak la terima nak duduk cm tue.. ini nek motor EX5 je!!! aku rasa balik tu mesti jenuh suh kengkawan duk urut pinggang.

8) Lg 1 yg aku duk phati, fesyen ppuan ni pelik2. kdg2 thibur jugak aku tgk. yelah dh mcm show tbuka pulak, mana yg pakai stoking kat tgn la, ada plk tu pakai skirt, pakai stokin kaki nyamuk, baju tshirt lak londeh sblah bahu, pastu pakai selipar rm10 yg jual kt masjid jamek tu. ada jgk yg siap pakai stokin yg ada jari2 tue!! sungguh aku xpaham dgn fesyen kaum wanita..

9) org ppuan ni kalo kuar dgn bf mak ai 4 batu dh bau wanginya. mcm mandi minyak wangi pulak lagaknya. Tp cube tnya kwan2 serumah @ adik brdiknya, kdg tu baju yg dh di pakai slamber je ambik dlm bakul & stiker balik.. amponnnnnnnnnn ni bukn dh stkat pgotor tp entah la bak kata nabil lu pikir lah sndri..

10) Tp apa yg aku tabik kt ppuan ni 1 jer, diaorg boleh buat smua keja. Knpa aku ckp smua keja? Cuba ko tgk skliling ko bapa byk wanita yg khilngn suami sama ada bcerai hidup @ mati, kbykan depa ni xkawen sbp nk mjaga ank2, so tpaksa keja, jaga anak, mcm2 buat dlm satu masa. TP kalo lelaki? hahahaha xpyh ckp pon ko tau kan? Kawen sbp alasan ank2 ssh nak jaga. Hahahha anak2 yg ssh nak jaga @ bnda lain yg ssh nak jaga!!! mUahahahaha..

Hurmmm sue dh jawap kat dia, tp nak jugak tau pendapat korang lak.. so korang smua meh kite kongsi sama2... girls & boys..

6 comments:

NaD said...

takde satu pun yang di atas tu yg betol.

fizzzy Ian said...

sokong Nad.

aku dah jumpa lelaki yg mana minyak wanginya lagi mahal dari aku, tak termasuk pencuci muka, sunblock, lotion dah tah hape2 lagi laa.

sampaikan t-shirt pun seterika.

ps..aku baju kurung pun jarang seterika..haha

aku la ros said...

sokong Nad gak!!

oit kawan baik aku si arib tu.. baju t-shirt duk umah pown berjenama tau!!! apatah lagi yang lain2... hair to toe have to be perfect tau!!

aku gi keje pown pakai slipar jepun.. hahahaha

HambaMaya said...

pompuan laki sama jer.. cuma pompuan lebih sikit.. ahaks.. heheheheeee..

SilverFerio said...

aiman tak kesah

Si Tukang Karut said...

women from kitchen...man from toilet...buku yang akan momimok kuarkan dalam tahun 2012 tu pun kalau panjang umor muroh rezeki...