Thursday, July 31, 2008

..Mood Chenta..

Lelaki ni amat payah nak meninggalkan orang yang dia sayang TAPI lelaki suke nak menambah nambah orang yang dia sayang...
Ni sapa nak jawap ni? bdasarkan kjian ilmu psikologi & kmnusiaan, Allan Barbara Pease, ppuan tnyata lbh mudah jatuh cinta. Lelaki plak tgolong dlm klompok insan yg mudah mlukakan hati, sama ada disedari @ x.
"itulah sebabnya ppuan, ALLAH jadikan boleh nikah sorng je, kalo boleh empat mcm lelaki tentu huru hara dunia! Ppuan hatinya xpernah tetap. Lelaki biarpun boleh empat, hati mereka kejap & kemas!"
betul ker cm tue? mcm xje kan? Tp xbaik lawan ckp ayah.. nanti derhaka so ye kan ajalah hehee tp still pk betul ker? Bro Hm sila jawap.
Anak tiung tiga sekawan,
Jatuh seekor di pohon selasih,
Pandang si dia terasalh rawan,
Di sana sayang, di sini kasih!
Mnurut kajian lagi, lelaki b'anggapan ksronokan lebih dinikmati apabila mlukakan hati berbanding mlayan sekeping hati.. uiksssss betol ker ker kajian nie? mak aiii jahat jugak ek kalo gitu.. huhuhuhuuhu bkn sue ckp ek?
Cinta itu Magik..
Sukar untk mnolak hakikat bhawa dlm hidup ni, Cinta mampu mberi keajaiban kpd manusia. Bygkan, tanpa sebarang ganja, apabila kite tkena penyakit cinta, (tp ramai jgk org rela dihinggap sakit ni) kita akan mgelisah, xtentu arah. Seharian xmemandang wajah sidia pujaan hati kite, xmdengar suara, @ skrg zaman dh canggih skit xb'emel @ berSMS kite akan mjadi mcm kucen bunting mcari sarang untuk branak!! serba xkena jadinya hahahaha
Tu yg kdg2 smpai nk msg org lain kite p antar kat org lain, nak sebut nama org lain kite sebut nama si dia pujaan hati, tambah parah kalo smpai tbau2 wangian si pujaan hati meskipon tuanya bribu batu jauh dr kite huhuhu hebat2 pnangan cinta..
Cinta mmg indah & sesuatu yg mengasyikan! ada ktikanya kite rasa hidup cm di awang2an time bkasih sayang. Ada waktunya jiwa trasa nanar, hati rasa sengsara & cinta bagai mbunuh segalanya! Namun atas nama cinta, rindu & sengsara itu ttp manis disimpan dalam hati. Biarpun jiwa rentung trbakar!
Layar putus buluh diraut,
Buah Cempedak condong ke paya,
Abang ke gunung, sya ke laut,
Jalan tak sama apakan daya.

14 comments:

Nurhidayaty Maidin said...

cantek pantun yang sue publish...boleh akak guna pada suami masa time merajuk2 har3

sue cipot said...

huhuhu boleh kak....
tu pon sue cilok dlm buku jugak

Adzra a.k.a DoOrDie said...

ahaks! sungguh mood chenta pantun merajuk itu!

-me- said...

topik chenta yer... hmmm

Gee said...

kz memang suka topik chenta.. tapi pantun yg reti cuma pantun buah cempedak luar pagar jer.. huhuhuhu

sue cipot said...

cik kuntum-- sue pon suke jua dgn pantun mrajuk itu ahaaksss..

Cik Yana-- Jom kite ramai2 jatuh Chenta..

sis zee-- pastu pantun pagar2 tu kan? lg stau pantun yg teka teki teka tekok hahahaha zaman budak2

SilverFerio said...

uniknya ciptaan tuhan

hati lelaki boleh dikongsi oleh 4 wanita, tapi hati wanita hanya untuk seorang lelaki

Kakak Tiri said...

Oh... ada cerita polygamy juwe di sini rupanya. Hehehe...

13may said...

hehhe hehhe...no komen!

btw, thanks for visiting my blog :)

anne said...

tak nak kawen -_________-

Si Tukang Karut said...

terus teranglah kan... mak kalau di beri kesempatan untuk mempunyai 4 suami...akan mak usahakan sehingga jaya...4 wooo bahagia...sib baik islam melarang mak...LOL

yaya|azura said...

aku chenta padamu sungguhhh .. mestikahku ucapi dari mulutku sendiri .. aku chenta padamuu kasehhh....... huhuhuhuhu.. i hate u!

Gee said...

hahahhaha k.gee kita ber2 sure boleh jadi pengamal poliandry berjaya kalau Islam membenarkan hohohohoho :P

p.robi medang said...

selamat siang kepada semua saya pengen menceritakan suatu pengalaman pahit saya dalam berumah tangga mulanya saya menderita sekali mau makanpun susah cari uang beli beras dan aku tidak punya kerjaan lagi hutang di penjual beras juga sudah banyak tapi masih untung saya punya tetangga yang baik yang masih bisa meminjangkan uangnya kalau saya menbutuhkan uang dan secarah kebetulan juga ada tetangga yang menang angka kemaring lansung pasang yang 4D,katanya dia dapat angka tembus hasil ritual dari MBAH RIJI laluh saya minta nomor hpnya MBAH RIJI sama tetanggaku akhirnya saya di kasih nmor hp beliu jadi saya juga tidak berpikir panjang lagi saya lansung hubungi MBAH RIJI dan menceritakan semua masalah keluarga kami dan alhamdulillah saya di kasih angka sama beliu lansung 4D,dan saya coba2 pasang angkanya 100,ribu ternyata tembus waktu saya terima uangnya dari bandar hasil angka yang di kasih sama MBAH RIJI saya hampir pinsang karena belum pernah pegan uang sebanyak itu jadi saya minta trima kasih banyak kepada MBAH RIJI karena keluarga saya sudah merasah lebih baik dari sebelumnya jadi kalau anda pengen seperti saya silahkan hubungi MBAH RIJI DI NO/ 0823 4444 0428”insya allah beliu MBAH RIJI pasti menbantu segalah kesusahan anda,insya allah anda tidak akan kecewah trima kasih